جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۰۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
جلالی با تاکید بر وجود بانک جامع اطلاعاتی معاینه فنی پیشنهاد داد/

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک

مشاور شرکت کنترل ترافیک با بیان اینکه الزام معاینه فنی برای تردد خودرو ها در محدوده طرح ترافیک در جهت حمایت و حفاظت از محیط زیست است گفت : در حال حاضر در شهر تهران بانک جامع اطلاعاتی معاینه فنی در دسترس است و ما می توانیم نسبت به جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک که مجوز آن به صورت روزانه و هفتگی ارائه می شود اقدام کنیم.
به گزارش شهر، فرشاد جلالی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام معاینه فنی برای مجوز های روزانه و هفتگی طرح ترافیک بیان کرد: جای خوشبختی دارد که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در اولین مصوبات خود نسبت به لایحه های حمایتی از محیط زیست حساسیت نشان می دهند. وی در این ارتباط افزود: تشکیل بانک جامع اطلاعاتی معاینه فنی و اتصال آن به مرکز اطلاعات  پلیس راهنمایی و رانندگی  از جمله الزامات اجرای این طرح است.
مدیر پروژه پرداخت الکترونیک شهرداری تهران ادامه داد : در حال حاضر بانک اطلاعاتی مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در تهران وجود دارد و از این بابت می توان  گفت خودروهای با پلاک تهران قابل بررسی و کنترل هستند .از این رو پیشنهاد می شود کنترل آلایندگی  خودروها  در محدوده های مرکزی با سخت گیری بیشتری دنبال گردد و محدوده وسیعی از تهران به عنوان محدوده سبز معرفی و تنها خودروهای با استاندارد محیطی زیستی که در مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران آزمایش ایمنی و زیست محیطی شده اند وارد این محدوده شوند. به این ترتیب خودروهای سالم و با آلایندگی کم وارد نقاط مرکزی و یا محدوده سبز خواهند شد. 
وی در پایان افزود:  در حال حاضر اطلاعات معاینه فنی خودروهای تهران کاملا در دسترس است و ما امیدواریم الزام معاینه فنی برای  اخذ مجوز طرح ترافیک روزانه و هفتگی به زودی اجرایی شود. 
 

نظر شما